Menu
Zamknij

ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW SPOSOBY OCENY I MOTYWOWANIA - MARTA JUCHNOWICZ (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego cechują trzy równocześnie występujące parametry: 1) identyfikacja z celami i wartościami marki, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy.
Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, iż pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości producenta i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w większym stopniu niż czynniki technologiczne albo finansowe.
Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników i obfite potencjalne rezerwy w tym zakresie.
jednocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują mnóstwo korzyści wysokiego zaangażowania, jak większa produktywność, wysoki poziom kreatywności i progresywności, obszerniejsze poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników oraz stabilizacja talentów. Producenta z niezaangażowanymi pracownikami znamionuje obszerna absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak produktywnej komunikacji, rozgrywki polityczne.
S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz obszerniejsza siła klienta i siła pracownika.
Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
Świadome budowanie w organizacji produktywnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących i podejmowania działań tworzących trafne postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce.

Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości marki dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania poprzez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników.


Podręcznik jest dedykowany dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.