Menu
Zamknij

zarys metod ekonometrii. zbiór zadań (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Metody ekonometryczne w ostatnich latach znajdują coraz szersze użycie w różnych dziedzinach badań ekonomicznych. Mimo to nie można stwierdzić, iż możliwości ekonometrii są należycie znane. Wydaje się, że istnieje potrzeba takiego przedstawienia metod ekonometrycznych,choćby te najmocniej skomplikowane pod względem formalnym stały się zrozumiałymi narzędziami badawczymi.

Powinno to zachęcić do ich wykorzystywania w przypadku, gdy zaistnieje potrzeba operowania materiałem statystycznym oraz konieczność jego przetworzenia w celu uzyskania danych o badanych zjawiskach.Brakujeoptymalnych materiałów, w postaci przykładów i różnorodnych zadań, których rozwiązywanie jest niezbędne do nabrania wprawy w posługiwaniu się właściwymi narzędziami ekonometrycznymi oraz do opanowania metod ekonometrycznych od strony numerycznej.

Chcąc wypełnić tę lukę oddaję do dłoni Czytelnika opracowanie będące przeglądem podstawowych metod ekonometrycznych, a jednocześnie zbiorem przykładów i zadań. Książka jest adresowana typowo do studentów uczelni ekonomicznych studiujących ekonometrię.

Może być także {pomocn|przydatn)a ekonomistom-praktykom oraz specjalistom z różnych dziedzin nauk ekonomicznych, którzy w swoich badaniach zechcą stosować metody ilościowej analizy zależności między zjawiskami ekonomicznymi.

Celem, jaki sobie postawiłem, było możliwie proste przedstawienie najważniejszych metod ekonometrycznych.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, sztuka feedbacku. jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej (opr. miękka)
od 71 05

1 oferta

sztuka feedbacku. jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej (opr. miękka)

  • ISBN 9788301220464 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Grzegorz Radłowski 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 290 
  • Rok wydania 2022 
Porównaj
Biblioteka biznesu, sapiens na zakupach. o tym, jak i dlaczego wybieramy, oceniamy, kupujemy
od 80 43

1 oferta

sapiens na zakupach. o tym, jak i dlaczego wybieramy, oceniamy, kupujemy

  • ISBN 9788301223243 
  • Autor Bucki Piotr 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 380 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Handel zagraniczny. transformacja biznesu międzynarodowego (opr. miękka)
od 60 40

2 oferty

Handel zagraniczny. transformacja biznesu międzynarodowego (opr. miękka)

  • ISBN 9788301218263 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Zdzislaw W Puslecki 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 480 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, MEDIALNE LWY DLA REKINÓW BIZNESU SZTUKA ŚWIADOMEGO WYKORZYSTANIA MEDIÓW TW (opr. twarda)
od 45 79

1 oferta

MEDIALNE LWY DLA REKINÓW BIZNESU SZTUKA ŚWIADOMEGO WYKORZYSTANIA MEDIÓW TW (opr. twarda)

  • ISBN 9788301180058 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Aleksandra Ślifirska 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 200 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Scrum. 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć. wspólna wiedza wielu ekspertów (opr. miękka)
od 62 06

1 oferta

Scrum. 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć. wspólna wiedza wielu ekspertów (opr. miękka)

  • ISBN 9788301215835 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Verheyen Gunther 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 258 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zarządzanie produkcją. produkt, technologia, organizacja (opr. miękka)
od 83 16

1 oferta

Zarządzanie produkcją. produkt, technologia, organizacja (opr. miękka)

  • ISBN 9788301219000 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Edward Pająk 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 370 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, markethic. jak prowadzić etyczny marketing bez obawy, że zyski spadną
od 44 18

1 oferta

markethic. jak prowadzić etyczny marketing bez obawy, że zyski spadną

  • ISBN 9788301222369 
  • Autor Ryciak Mariusz 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 156 
Porównaj
Biblioteka biznesu, bogactwo brandingu. rozmowy z twórcami największych polskich marek
od 62 06

1 oferta

bogactwo brandingu. rozmowy z twórcami największych polskich marek

  • ISBN 9788301225773 
  • Autor Lis Adam 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 152 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Semiotyka w marketingu. Jak badać znaki, symbole i kody rynku?
od 67 12

1 oferta

Semiotyka w marketingu. Jak badać znaki, symbole i kody rynku?

  • ISBN 9788301233006 
  • Autor Polak Krzysztof, Żurawicka Marzena 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 300 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.