Menu
Zamknij

Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym - Grażyna Paulina Wójcik (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM), a także zarządzania wartością (Value Based Management - VBM).

Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele, a także wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na stosownej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, wykonywanej począwszy od postawienia następujących pytań:Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?Gdzie powstają wady/braki jakościowe i jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?Zbyt niejednokrotnie czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, wykorzystanie nowych technice, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np.

wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez optymalnych metod zarządzania jakością).

Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych:ekonomicznego, który wynika z udoskonalonego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych,ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości luźnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego.Monografia może być użytkowana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością.

Adresowana jest ona w dodatku do wyższej i przeciętnej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Zasady rachunkowości teoria regulacje prawne dobre praktyki - Gos Waldemar - książka (opr. miękka)
od 37 82

2 oferty

Zasady rachunkowości teoria regulacje prawne dobre praktyki - Gos Waldemar - książka (opr. miękka)

  • ISBN 9788381024105 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Waldemar Gos 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 152 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Makroekonomia ze szczególnym uwzględnieniem... (opr. miękka)
od 31 78

2 oferty

Makroekonomia ze szczególnym uwzględnieniem... (opr. miękka)

  • ISBN 9788375569438 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Marian Noga 
  • Wydawnictwo CEDEWU 
  • Ilość stron 168 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Logistyka i transport w ujęciu systemowym- bezpłatny odbiór zamówień w Krakowie (płatność gotówką lub kartą). (opr. miękka)
od 40 86

3 oferty

Logistyka i transport w ujęciu systemowym- bezpłatny odbiór zamówień w Krakowie (płatność gotówką lub kartą). (opr. miękka)

  • ISBN 9788381021388 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Andrzej Kuriata|Zdzisław Kordel 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 182 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Makroekonomia behawioralna w.2020 - Krzysztof Orlik - książka (opr. broszurowa)
od 43 54

2 oferty

Makroekonomia behawioralna w.2020 - Krzysztof Orlik - książka (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788381023986 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Krzysztof Orlik 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 222 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński (opr. broszurowa)
od 33 76

2 oferty

Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788375568455 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Łukasz Wróblewski 
  • Wydawnictwo CEDEWU 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Neuroekonomia a ekonomia głównego nurtu - Marian Noga (opr. miękka)
od 36 30

2 oferty

Neuroekonomia a ekonomia głównego nurtu - Marian Noga (opr. miękka)

  • ISBN 9788375569506 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Marian Noga 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 158 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zasady rachunkowości - teoria, przykłady i zadania (opr. miękka)
od 24 22

2 oferty

Zasady rachunkowości - teoria, przykłady i zadania (opr. miękka)

  • ISBN 9788381020886 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Piotr Szczypa 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 222 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym - anna rogala, bogna pilarczyk (opr. broszurowa)
od 58 25

2 oferty

Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym - anna rogala, bogna pilarczyk (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788381023535 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Bogna Pilarczyk|Anna Rogala 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 296 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Rachunkowość zarządcza zorientowana na projekty (opr. miękka)
od 32 72

3 oferty

Rachunkowość zarządcza zorientowana na projekty (opr. miękka)

  • ISBN 9788375567137 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Marcin Klinowski 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 166 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.