Menu
Zamknij

zarządzanie publiczne w lokalnym sektorze kultury (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

"Lokalny sektor kultury to tysiące instytucji kultury (IK) w Polsce – teatrów, muzeów, domów kultury, galerii czy bibliotek. W zdecydowanej większości podmioty te są prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego (JST), z których największe znaczenie posiadają pokaźne ośrodki miejskie, gdzie koncentrują się funkcje kulturalne całych regionów.
W monografii skupiono się na dwóch alternatywnych modelach zarządzania w lokalnym sektorze kultury – rynkowym i relacyjnym. Autor opisuje relację organizator (JST)-dyrektorzy IK, która odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu lokalnej polityki rozwoju kultury. Celem książki jest rozpoznanie tej zależności w świetle dwóch teorii: agencji i stewarda. Jakościowe studia przypadków zostały oparte na wywiadach pogłębionych z kilkudziesięcioma przedstawicielami administracji samorządowej oraz niemal wszystkimi menedżerami kultury z wybranego miasta.
Badania przeprowadzono w Łodzi, która współcześnie pozycjonuje się jako miasto kultury i sztuki oraz stara się intensywnie włączać kulturę w trajektorię swojego rozwoju. Przywołane opinie środowiska menedżerów kultury jednoznacznie wskazują na potrzebę zredefiniowania modnego w wielu polskich miastach rynkowego modelu zarządzania sektorem kultury w kierunku szerszego oparcia go na współdziałaniu i zaufaniu."

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, controlling działań marketingowych
od 32 14

1 oferta

controlling działań marketingowych

  • ISBN 9788383312293 
  • Autor Grzegorczyk Wojciech 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 
  • Ilość stron 134 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Analiza oszczędności sektorów instytucjonalnych na podstawie macierzy rachunkowości społecznej - Trębska Joanna - książka (opr. miękka)
od 29 51

2 oferty

Analiza oszczędności sektorów instytucjonalnych na podstawie macierzy rachunkowości społecznej - Trębska Joanna - książka (opr. miękka)

  • ISBN 9788382202212 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Joanna Trębska 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 
  • Ilość stron 168 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Influencer Marketing
od 33 75

1 oferta

Influencer Marketing

  • ISBN 9788383310879 
  • Autor Anna Łaszkiewicz 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 
Porównaj
Biblioteka biznesu, System zintegrowanego planowania rozwoju..
od 41 49

1 oferta

System zintegrowanego planowania rozwoju..

  • ISBN 9788383311746 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Prognozowanie upadłości przedsiębiorstw
od 49 81

1 oferta

Prognozowanie upadłości przedsiębiorstw

  • ISBN 9788383312316 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Reklama (opr. miękka)
od 23 30

1 oferta

Reklama (opr. miękka)

  • ISBN 9788380887565 
  • Oprawa miękka 
  • Autor FLETCHER WINSTON 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 
  • Ilość stron 172 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.