Program asygnowany do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu.
wykorzystanie: profilaktyka i terapia logopedyczna, zajęcia z dziećmi z zaburzeniami słuchu
Odbiorcy: logopedzi, nauczyciele przedszkola (dzieci młodsze)
Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/albo zaburzeniami słuchu i komunikacji
W komplecie Logorytmika znajdują się:
- program multimedialnyna pendrive,
- profesjonalny mikrofon,
- przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć, a także zestawy tekstów terapeutycznych.
UWAGA! Programy multimedialne z kolekcji LOGOPEDIA PRO stanowią świetne uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica".
LOGORYTMIKA jest programem multimedialnym, który pokazuje, jak w niebanalny sposób użyć można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.
Główne obszary użycia programu LOGORYTMIKA:
- profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
- wspomaganie nabywania umiejętności językowych,
- wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
- stymulowanie pola słuchowego,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków,
- wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- praktyczne zastosowanie w surdopedagogice i surdologopedii.
Program istotnie pomocny jest w terapii dzieci z:
- zaburzeniami rozwoju języka i słuchu,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- opóźnionym rozwojem funkcji poznawczych.
Sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie mnóstwo. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia,najkorzystniejszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
Program LOGORYTMIKA wspiera realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:
- wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania dobrej postawy ciała;
- wykazuje produktywność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
- uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami albo bez nich; wykonuje rozmaite formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów;
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
- eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. Dynamiki, tempa i wysokości dźwięku, a także wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z zastosowaniem instrumentów, a także innych źródeł dźwięku;
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru nietrudne piosenki ludowe; ochoczo uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne najróżniejszymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni.
Program współpracuje również z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym.
System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit
Pamięć RAM: 2 GB (dla systemu 32-bit) lub 4 GB (dla systemu 64-bit)
Procesor: 2,4 GHz
Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
Mysz lub inne urządzenie wskazujące
Port USB 2.0/3.0
1 GB miejsca na dysku twardym
Wymaga zainstalowanego oprogramowania Adobe Flash Player
Wymaga zainstalowanej przeglądarki plików PDF