- pełna obsługa wszelkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; samoczynne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć jednostkowy termin realizacji, też wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka klientów obejmująca dodatkowo rodzaju CRM;
- prowadzenie elastycznej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; wartość, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym wynikiem (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy charakterystyczne, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą podmiany plików oraz online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe;
- rozbudowana obsługa maszyn zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- samoczynna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo.
- Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań;
- progresywne pola własne do obiektów systemu;
- definiowanie własnych raportów i wydruków;
- korekta kosztu dostaw;
- sprzedaż z dostaw, rezerwacja dostaw w dokumentach, zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
- możliwość realizowania pojedynczego zamówienia wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnorodnych zamówień;
- widok roboczy „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia";
- widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu", a także „Asortyment na zleceniach" do efektywnej i sprawnej pracy z zamówieniami do dostawców;
- możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wskazanym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu jednocześnie pakiet jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
- zwiększone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
- możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo);
- obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić przy pomocy specjalnej funkcji między elementami z tego samego zbioru;
- obsługa oddziałów firmy (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
- możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na niemało kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
- rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
- sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
- sesje rozliczeniowe – narzędzie do udoskonalonego zarządzania rozliczeniami.